onsdag 3. september 2008

Er en engel en form for gud??


Engler og gud har mange like sider, begge er overnaturlige og beskrevet i flere religioner. Begge to er noe mennesker ikke ser hver dag, om mennesker i det hele tatt ser de, dette kommer jo helt ann på om en er religiøs eller ikke. Sånn så eg har forstått det er engler på en måte arbeidskarane(damene) til gud, det er på en måte de som blir sendt ut til å ta de litt mindre "seriøse" sakene, mens storsaker tar den godeste Gud'en selv. Så englene kan vell på en måte være "små" guder, men Gud er den store guden. Ikke det at det er det eg meine, men me ska vær nøytrale. Vi kan jo også se på onde engler, som satan (som faktisk blir betegnet som en gud, en ond en). Så der har vi jo et direkte eksempel på at engler faktisk ikke er guder.

Så oppsumeringen her er det at slik som jeg ser det er engler ikke guder, men for all del, verden er full av overaskelser så plutslig finner vi ut at engler faktisk er guder.



- Daniel "the brain" Hjertenes

3 kommentarer:

Kolstø sa...

flott innlegg:P mitt syn på englar e heilt forandra:P

Robin "HadHa" Øvrebø sa...

Herlig post daniel, spessielt enig i ditt synspunkt på hva en engel er. Ser at du har funnet mye informasjon før du skrev dette, veldig konstruktivt.
Selv mener jeg selvsagt at engler ikke er små guder, men mennesker med vinger som er skjenket litt av guds herlighet - dermed blitt en engel.

ellers veldig bra, tommel opp!

Jaja sa...

bra!! likte heile denne her. gjennomført research før du har skreve detta her, d kan eg se på lang vei. godt!